Saturday, January 21, 2012

tiba tiba banyak pulak menu



assalamualaikum



macam yang korang semua tau , kalau tak tau meh aku bagitau . aku study kos culinary arts and semestinya laa keje aku masak . tapi still ada kelas teori . tapi bukan perkara nie yang nak digembar gembur kan . tapi benda lain . hari tu time kelas garde manger , macam biasa laa kena masak kan . and hari tu last kiteorang masak untuk kelas tu . act baru tau last minute yang hari tu last class , tengok menu nak masak macam senang and boleh relax sikit . masak tu memang laa senang , tapi bila dah siap baru perasan yang menu hari tu paling banyak kot berbanding dengan kelas before nie .




and hari tu jugak tiba tiba semangat berkobar kobar je nak nak masak . may be sebab last kot , hikhok . tapi yang buat aku lebih berhati hati bila plating sebab hari tu aku dengan partner aku kena sound gila barbie sebab kiteorang salah plating makanan tu . punya laa kuat suara lecturer aku . malu giler kot time tu . yang aku pulak tak terfikir plus tak perasan pulak yang plating kiteorang lain dari yang lain . masa tu aku blur giler macam orang tak ada perasaan . bahana syaiton nirojim yang syok main buai kat mata aku barangkali . tak apa itu namanya proses pembelajaran , belajar dari kesilapan .





then masa tu kena rebut plate cepat cepat sebab kena pakai banyak plate and takot tak cukup . tapi memang tak cukup pon act . terpaksa pinjam kat kitchen lain . yang tu boleh tahan lagi , time nak hantar balik tu yang seram sikit . mana tak nya , kelas habis pukol sembilan malam , then budak kitchen lain semua dah balik . tinggal laa kami terkapai kapai , bertungkus lumus , bermandi peluh , berhempas pulas *ehh cukup cukup laa tu . haa tinggal laa group kiteorang yang last sekali balik . before tu kena pulang balik plate segala tu . dah laa kitchen lain semua gelap , nak kena redah lautan gelora bagai hantar plate tu dengan gelap plus seram nya . just pakai torch light fon je . dapat pulak kawan yang mulut capoi , rasa nak lastik lubang hidung dia dengan biji sawi . nasib baik ada kawan lagi empat orang , so berani sikit laa . berani pon berkepit jugak dengan diorang , haha . kalau aku sorang , sampai ke sudah aku tak pergi punya . confirm wa cakap lu 





 plating sayur


alaa tomei tomei


yang nie aku suka *kenyit mata


chicken ham


haa , benda nie orang tak makan . just buat display


dan terhasil laa ini . nampak tak benda yang colour cokelat tu . namanya pate , makanan france . perasan tak ada gambar apa , hehe . otak aku nie kartun jugak kadang kadang .


introduce you , my partner :)



p/s : sorry laa aku tak ingat nama menu , sebab buku resepi aku hilang ke mana pon taktau . sedih tau ,    sobsob


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)