Saturday, January 14, 2012

aku ada bakat jadi doktor bedah ?



assalamualaikum dan selamat tengah hari




pernah tak korang terlibat dengan aktviti pembedahan ? tak kesah laa , bedah orang ke , katak ke , tikus ke janji bedah . bedah ye , bukan makcik bedah jual karipap tu . yeah , hari tu aku telah membedah seekor binatang yang tak dapat dikenalpasti kewujudannya . yang pasti masa aku jumpa tu , kedua dua tangan dia dah melekat dekat badan and aku rasa kesian sangat lalu tanpa berfikir panjang aku terus melakukan pembedahan ke atas beliau dan alhamdulillah binatang tu dapat diselamatkan . sekarang nie beliau bebas mendepakan tangannya sebesar mungkin . mari kita lihat siapakah beliau sebenarnya .





































beliau adalah adik baru encik domo , hahaha suspen tak ? *kang ado yang kono lompang nie .




tengok laa , mula mula tangan dia kena jahit sampai cenggitu sekali . aku tak suka betol laa tengok orang dera domo . biar je laa tangan dia macam biasa . nak jahit buat apa . meh aku jahit tangan kau pulak . apa rasa ? domo nie aku beli masa on the way balik melaka hari tu . tengok macam murah je , so beli laa . lagi pon senang di bawa kemana mana . time nie berebut jugak dengan kawan aku , sebab dia pon nak jugak . tapi benda nie ada satu je . tapi dia baik , dia bagi kat aku . heee , thanks ye dayah . harga dia dua puluh ringgit sahaja . kalau dekat tempat laki mahal sikit rasanya .




balik tu , dah siap mandi semua . aku terus ambik gunting then potong jahitan dia . haaa , baru laa best macam tu . tak payah nak kepit kepit sangat laa . yang tak bestnya , korang perasan tak gigi domo tu something wrong . haish , spoil betol laa . selalu kalau aku nak beli domo , tak kesah laa patung ke , baju ke , beg ke . aku akan cek yang gambar dan jahitan dia betol betol cantik dan kemas baru aku beli . selalunya bahagian gigi dia . tapi hari tu sebab terlampau excited and tengah rushing aku just cek ala kadar je  . bila dah dalam kereta baru perasan yang jahitan dia tak kemas . especially bahagian gigi tu . membebel laa kejap aku kan . tapi nak buat macam mana dah terbeli pon . saya redha , sobsob .




























keadaan beliau selepas pembedahan . bukan main lebar lagi tangan kau .




p/s : terima kasih kepada awak awak yang comel sebab baca blog yang tak habis habis cerita pasal encik domo dan keluarganya . hee :D


2 comments:

  1. Kieka taknak cerita pasal family kieka ke ? Pasal siblings kieka ke... Baru best^^!

    ReplyDelete
  2. insyallah , nanti kieka buat . idea yang bagos . thanks ;)

    ReplyDelete

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)