Wednesday, January 11, 2012

melaka mari



assalamualaikum



minggu lepas aku pergi melaka . teruja giler sebab baru first time kot pi jalan dengan kawan kawan jauh macam tu . kiteorang pergi melaka bukan suka suka , kena buat assignment sebenarnya . mula mula ingatkan kumpulan aku je yang pergi melaka , tengok tengok ramai pulak nak buat assignment kat sana . so alang alang tu pergi je laa ramai ramai . selamat pon selamat kan , sebab ramai . kalau pergi ngan kumpulan aku je pon bahaya jugak sebab semua perempuan and kiteorang bukan tau jalan sangat . so dengan itu kami membuat keputusan untuk pergi sana secara konvoi . sepatutnya konvoi tiga kereta , tapi yang satu nie nak gerak malam . so tinggal laa dua kereta je . tapi yang gempak nya , semua bawak kereta waja . dah macam konvoi waja . cayalah !



dorang ada plan nak pergi gunung ledang kat johor , nak mandi sungai . so pergi dua tempat laa . first melaka , then dah siap assignment pi johor pulak . tapi dalam perjalanan tu lain pulak jadinya , bukan pergi melaka dulu tapi pergi johor sebab terlajak . lepas mandi sungai baru pergi melaka . kat melaka nie laa aku rasa penat bebenor *walaupun bukan aku yang drive . sampai melaka dalam pukul tiga lebih then lama giler pusing melaka cari hotel nak check in . pusing punya pusing , sampai malam baru dapat hotel . memang penat laa rasa , dengan tak makan nya . lembik badan nie haa . aku breakfast pukul sembilan and makan malam pukul sebelas setengah . memang semua kebulur kot time tu . sabar je laa .




lepas mencekik , energy pon dah penuh , kiteorang pi meronggeng kat area dataran pahlawan , taming sari and area dekat situ laa . jalan kaki je taw , yang buat aku bertenaga tu bila aku nampak ada uptown tengah malam tu . so apa lagi , cuci mata laa kan . hasrat di hati nak shopping , so pusing laa dua tiga kali , tapi lepas tu bila nak pusing balik nak shopping kedai dah tutup . haish , frustated betol time tu . tapi sempat jugak laa cuci mata . yang bestnya dapat tengok sugar glider , arnab dengan kucing parsi . serius comel sesangat . yang sugar glider tu harga rm350 baru umur enam bulan kalau tak silap . tapi dia manja , dengan semua orang dia nak . yang arnab tu pulak pelik sikit , first time jugak tengok , dia tak macam arnab biasa , bulu dia kembang macam kucing parsi . orang tu kata arnab tu jenis barbie doll ke apa entah , tak ingat laa pulak .



dah puas meronggeng kiteorang balik hotel terus tidur , sebab esok pagi baru nak pergi buat assignment kat A famosa dengan muzium . masa pergi A famosa tu , cuaca panas terik tahap menggelegak laa . sunburn aku kejap . dah laa kena tawaf cari bahan , nasib baik ada topi koboi kawan aku . dapat laa cover sikit kepala otak aku yang rasa macam dah separuh masak masa tu . mata aku pon macam dah tak boleh bukak , kuyu je . nasib baik ada orang menjual macam macam barang , terbukak laa sikit mata aku nie . ada laa beli sebijik dua benda yang dorang jual tu , tapi tak banyak choice sebab kat situ bukan tempat shopping .



apa apa pon melaka best laa , teringin nak naik beca . tapi tak cukup bajet . naik beca rm25 . dah lama tak berjalan . last aku pergi melaka masa aku darjah enam kot . long long time ago . masa tu aku kanak kanak ribena lagi , pakai baju nemo warna pink , dengan rambut pony tail sambil bagi gajah makan . lepas tu tangkap gambar macam tengah nyanyi lagu Negaraku , tegak je badan . masa tu jugak laa aku merajok sebab adik aku taknak tangkap gambar sama sama . siap bagi warning lagi ' tepi laa , jangan duduk dekat dekat dengan aku , aku nak tangkap gambar sorang sorang ' . kurang asam keping ye kau . masa tu aku hati tisu , sikit sikit nak nangis . sekarang aku brutal , macam dah tak ada hati pulak .
























itu dia !























tak dapat naik , duduk pon jadi laa .























lalalalala 























meronggeng di malam hari















































arnab dan kucing yang masing masing lawan bulu siapa lagi kembang























nampak tak bukti aku buat assignment ? siap bawak buku plus pakai ID lagi


dalam muzium , saja nak jadi patung yang feel sedih sebab tak dapat naik beca .

haish , tinggi nya laa kau nie manusia .

nie laa namanya sambil menyelam minum air . buat assignment sambil shopping .



p/s : terima kasih sudi baca :)


3 comments:

  1. harus laa kan .
    suka gambar lalalala tu , haha .
    btw , rajin awak komen blog nie kan .
    trimas ;)

    ReplyDelete
  2. aku kan sukaaa mengomen , aku bosan aku komen . heheh
    tp mmg aku nk komen pun smpai kau bosandah dengan aku , hahahah XD

    ReplyDelete

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)