Sunday, October 16, 2011

Pengalaman memakai contact lens ( part 2 )


hye readers .



oke , straight to the point . today aku nak sambung entri yang lepas . is about pengalaman memakai contact lens . sapa yang belum baca part 1 punya bole laa usha usha DISINI supaya anda bole mengetahui pokok pangkal ceritanya . sekarang aku kerja , so tahap kerajinan mengupdate blog nie agak berkurangan kerana tahap kemalasan itu lebih meninggi *lari topik sikit takpe kan ?



tak sakit ke pakai lens ?
soalan soalan seperti ini seringkali diajukan kepada aku . sampai kadang kadang penat jugak aku nak menjawab . jawapan nya tidak ! yang membuatkan mata kita sakit bila pakai lens ialah mungkin lens yang kita pakai tu tidak dicuci dengan baik dan still meninggalkan kekotoran akibat habuk or whatever . yang jadi pedih pulak bila kita makan makanan yang pedas . lagi lagi orang melayu macam aku nie laa . mesti laa makan pakai tangan kan . even dah basuh tangan pun , rasa pedas tu still melekat dekat tangan . so nanti bila nak bukak lens memang terbaik laa kan . sumpah pedih gler . rasa macam kena spray perfume wooo . so , kalau nak makan yang pedas pedas tu make sure korang dah bukak lens before tu . lens aku jugak pernah koyak masa nak cuci sebab kuku panjang , hee .




dulu aku ingat lagi first time aku nak pakai lens . mama yang ajar . sebab mama yang pakai lens dulu kan . then baru aku follow . first time nak masukkan lens kat mata tu memang laa takut . sampai aku kena marah oke . mama cakap " bukak laa mata tu besar sikit , terkebil kebil " . start tu aku terus bole pakai . aku bukak mata sebesar alam laa . tapi sekarang senang je laa nak pakai . dah tak takut , cehhhh . *pengalaman mengajar sebenarnya .




beli lens kat mana ?
nie pon soalan yang sering ditanya oleh kawan kawan aku . yang bukan kawan pon ada tanya jugak act . *eii , poyonya . oke , dulu start form 1 sampai form 4 kot , aku selalu beli dekat kedai lens kat shah alam . seksyen 18 . yang dekat ole-ole tu . tau tak ? kalau tau sila angkat kaki , hee . kat situ aku ngan mak aku memang dah jadi regular customer laa . kalau kiteorang datang je semua staff dye dah kenal . and bos dye pon selalu bagi diskaun . bos dye baik plus friendly laa . takde laa kekok nak berbual or nak tanya apa apa .



tapi start form 5 aku mula berjinak jinak dengan membeli secara online . mula mula takot jugak , sebab tak percaya kan . takot kena tipu , takot barang dye tak elok . kan dah banyak kes macam nie jadi . dah bank in duet tapi barang tak dapat jugak . mula mula aku beli dekat akak yang keje kat kantin sekolah aku . dye bagi by hand je laa sebab dekat kan . lepas tu aku beli dekat sis farshah . melalui online jugak . aku tertarik sebab bila bukan album dye penuh dengan gambar lens je . sampai tak nampak gambar dye . memang banyak sangat choice . and yang buat aku percaya sebab dye sendiri pon pakai lens yang dye jual . lens dye murah berbanding dengan yang jual dekat kedai . tahan lama . bole pakai sampai setahun . tapi aku selalu pakai dalam 8 bulan macam tu je .




start daripada tu sampai laa sekarang aku beli dekat dye je . murah , banyak choice dan tahan lama . yeah , that's right . colour yang aku pernah beli dekat dye colour grey , black , brown , pink and blue . belum sampai seru lagi nak pakai yang colour hijau macam orang puteh tu or colour purple walaupun aku sangat fanatik dengan colour purple . sebab colour nie macam terang sangat kot . nanti semua tengok mata aku je . tak suka laa . aku pakai colour biru pon orang dah usha aku lain macam . ada perempuan tu siap bisik kat suami dye lagi yang aku pakai lens biru . ingat aku tak dengar lerr tu . jom , check it out collection lens aku from FARSHAH LENS .




black colour . bagi mata nampak besar dan segar bugar :)


 grey colour  . yess , saya student PTPL !W

yang ini paling aku suka . pink colour . selalu berubah colour , kadang kadang jadi colour coklat bila masuk mall :)


blue colour :)


brown colour :)



p/s : bole order dengan sis farshah kalau berminat . thanks for reading :)

No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)