Monday, February 27, 2012

marble cake aku menjadi , hee .



assalamualaikum


beberapa hari lepas aku ,
encik eym serta kawan kawan yang lain ada plan nak pergi mandi kat sungai congkak .
encik eym kempunan sangat nak pergi mandi manda kat sana .
dan macam biasa aku ikut je .
kitaorang plan nak bertolak pukul lapan pagi ,
sebab dorang kata nanti takut jam .


so malam tu aku saja nak buat surprise kat dorang nie .
then aku buat laa marble cake .
saje try buat , mana tau jadi kan .
kalau tak jadi tak bawak laa .
selalu bagi orang rumah je makan , haha .
tapi last last menjadi pulak kek aku tu .


time aku dah happy happy nak buat surprise tu .
malam tu encik eym cakap tak jadi pergi pulak .
kereta tak ada , then plan pergi ioi je .
sebelum gerak tu aku dah siap tapau dalam tupperware nak bagi dorang .
dan encik eym kata sedap , wee .
misi berjaya .


sebelum buat kek tu aku tak confident jadi .
sebab tengok cara dia macam susah je .
tapi mama cakap buat je , baca bismillah .
aku pun ikut aje laa .
serius penat gila buat kek nie .
dia kena guna mesin penukul tu .
tapi masalahnya aku tak ada .
so tak ada cara lain aku pakai pemukul manual aje laa .
pukul pakai tangan .


memang penat , berpeluh peluh .
sebab arahan dia kena pukul laju laa , sederhana laa .
tapi aku tibai je .
aku siap bawak barang depan tivi lagi .
sebab nak tengok cerita patah seribu .
lakonan pertama shila amzah tu .
comel je shila amzah berlakon .


dah siap semua tu ,
aku masukkan laa dalam acuan .
mula mula nak letak dalam acuan petak .
tapi tukar fikiran letak dalam acuan bulat pulak .
bila bakar , kek tu naik tinggi pulak .
nasib baik pakai acuan bulat .


bila dah siap tu , cepat cepat suruh mama rasa .
seronok sangat time tu .
first time buat kek nie .
lepas tu jadi pulak kan .
may be sebab pakai yang instant punya kot .
alhamdulillah laa .


 baru keluar oven .

 keluarkan dari acuan .

 dalam dia macam nie laa , ada dua warna .































lupa nak snap pic lepas potong . google search .


aku guna tepung kek nie , mama jual .


hari tu dah buat yang ini .


siapa nak beli boleh bagitau saya :)



p/s : senang je nak buat kek nie sebab bahan dia dah ada , cuma tambah sikit bahan lain macam butter dan telur . lepas tu dah siap . lepas nie bole buat kek lain pulak .


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)