Saturday, February 25, 2012

kayuhan mega bersama hot fm



assalamualaikum



hye , hari nie aku nak cerita pasal aku menyertai kayuhan mega bersama hot fm minggu lepas . ye aku tau cerita nie dah basi serta berkulat tapi aku still nak cerita . yang lambat nak update sebab lambat dapat gambar je . macam macam dugaan nak dapatkan gambar nie je , haha . oke , korang ada dengar tak pasal benda nie kat radio hari tu ? aku dapat tau pon masa mama nak hantar aku balik shah alam hari tu . masa tu dah nak sampai rumah , tiba tiba dengar dia cakap ada buat kayuhan mega . yang first dekat putrajaya and second dekat shah alam . yang kat putrajaya tu memang tak laa aku nak pergi , macam jauh je kan . yang shah alam tu dekat extreme park , seksyen 13 . dekat je dengan rumah sewa aku . tu pasal aku aku semangat bebenor .




masa first dengar tu aku dah terfikir nak join , sebab encik eym pon balik . so ada laa orang yang nak bawak aku jalan jalan . malam tu jugak aku terus bagi tau dia yang aku nak join benda nie . aku memang semangat sikit bab bersukan nie . aku punya semangat tu sampai tak boleh tidur aku dibuatnya . asyik terfikir je . nak kayuh basikal ramai ramai , dengan suasana pagi , nak jumpa farah fauzana laa . haha macam macam lagi laa . lagi satu , imaginasi aku nie terlebih sikit . kadang kadang baru plan je nie , tak confirm lagi . tapi aku dah terbayang macam macam . hee , senang cerita aku nie kuat berangan laa . sampai kadang kadang muka aku berkerut kerut masa nak tidur , sebab terlampau fikirkan sangat . ada tu sampai sakit kepala lepas tu tak bole tidur . kalau jadi macam nie , untuk menenangkan kepala otak aku nie , aku akan bayangkan aku berada kat taman bunga atau tengah tengok awan bergerak . sebab permandangan dia tenang kan , lepas tu aku tertidur laa dengan bayangan tadi . hee , aku tau mesti ada yang cakap aku nie macam kartun kan .




oke , malam sebelumnya tu , aku dah suruh encik siapkan peralatan semua . sebab aku pinjam basikal dia . basikal aku dah tersadai , dengan tayar rongak . dah kena curi pon . then pagi tu kitaorang gerak dari puchong pukol tujuh kot . sepatutnya nak gerak pukul enam setengah sebab nak sampai awal . dua ratus peserta yang pertama yang daftar bole dapat t-shirt hot fm . sebab tu nak pi awal tu . tapi ada masalah sikit , kitaorang sampai pukol tujuh setengah . time tu orang memang dah ramai . ingatkan bole laa dapat t-shirt tu , tapi tak . orang dah berduyun duyun beratur . tapi tak apa laa , janji sampai dan dapat join jugak .



lepas daftar tu kitaorang tengok ramai orang bawak basikal yang cantik cantik , siap ada basikal hello kitty lagi . satu warna biru satu warna pink . tapi yang tak tahannya lelaki yang bawak basikal tu . dress up dorang takyah cerita laa , dengan helmet bagai . kitaorang sempoi je , pakai biasa biasa je . tak kesah pon tak ada semua tu , yang penting dapat join , hehe . yang datang empat orang tapi tiga orang je join . sorang lagi jadi photographer je . dengar cerita dia memang tak suka naik basikal , haha . lantak kau laa .



dah setel semua , kitaorang dilepaskan pukul sembilan pagi . perjalanan sejauh 13.7 kilometer ye . harap maklum . dia pusing area shah alam laa . masa mula mula dia lepaskan tu kitaorang duduk kat belakang , sebab malas laa nak laju laju . dekat depan ramai sangat , takut excident pulak . kang tak pasal pasal je cium tar . so lebih baik duduk belakang je . dj hot fm pon ramai kat belakang . tengah kayuh tu , tiba tiba nampak leya kat sebelah aku . tapi aku tak tegur pon . macam segan je , lagi pon aku nie bukan jenis yang mesra alam sangat . so aku jeling jeling aje laa . lepas tu ikhwan pulak kat sebelah aku . dia nie nak main lumba lumba pulak dengan aku . kejap aku potong dia , lepas tu dia pulak potong aku . haha , macam macam .




tak lama lepas tu , nampak faizal ismail pulak . dia berhenti kat tepi , entah kenapa aku pon taktau . penat agaknya . tapi dia cakap nak jaga oranag belakang , eleh nak cober laa tu kan . haha , yang encik eym setia je   kayuh basikal kat belakang aku . jaga aku agaknya , aku nie careless jugak kadang kadang . asyik khayal je , kang pergi tempat lain pulak . dah laa aku tak tau jalan . namanya je duduk shah alam kan . jalan pon aku tak hafal . lepas tu sampai jalan dekat masjid kot , jalan dia berbukit pulak . semua dah tukar gear rendah . so senang laa kayuh , yang aku punya gear tak boleh guna pulak . terpaksa laa aku kayuh sampai juling mata laa . berat kot naik bukit tu , rasa macam nak give up . lantas aku kuatkan semangat dengan menyebut ' kurus , kurus , kurus ' ! haha , encik eym gelak je tengok aku .



jalan punya jalan , depan tu ada bukit lagi . tapi kali nie lagi tinggi bukit nya . aku kuatkan semangat kayuh basikal tu . rasa sakit giler laa kaki nie dok mengayuh . lepas tu aku tengok ada orang tolak basikal je sepanjang naik bukit tu , tapi makin lama makin ramai pulak yang tolak basikal . aku pon rasa macam nak join dorang tolak basikal je , sebab memang dah tak larat . tapi serta merta hati ini menghantar insyarat ke otak supaya kuatkan semangat , dan akhirnya aku berjaya jugak . tanpa menolak basikal tersebut je . walaupun masa tu kelajuan jantung mengalahkan kereta formula one . nasib aku tak pengsan kat situ , kalau tak habis laa kau encik eym . 



setelah selama satu jam berbasikal , akhirnya kitaorang sampai ke garisan penamat pada pukul sepuluh . sampai tu pulak , kaki aku terus kejang . tadi masa kayuh tak kejang , nie dah sampai baru nak kejang , haha . nasib baik kejap je , tak teruk pon . dah sampai semua berkumpul sebab ada cabutan bertuah . dapat basikal hot fm weyh . tapi aku tak dapat laa , hehe . lepas tu grand prize dia tibi empat puluh inci kau . yang tu ada pakcik tu dapat . untung laa kan . lepas dah habis tu , sesi bergambar pulak . aku semangat nak tangkap gambar dengan farah fauzana je . peminat dia bukan main ramai lagi . lama jugak laa tunggu turn nak tangkap gambar dengan dia . lepas tu dengan usop wheelchair pulak . 



btw , thanks encik eym . sudi bawak kite join kayuhan mega nie . best sangat , walaupun aku tau kau tak minat sebab sepanjang 13.7 kilometer kau asyik menguap walaupun tengah kayuh basikal , haha pelik pelik je . orang lain segar bugar , kau bole mengantuk kan ? lepas tu thanks jugak sebab susah payah cari basikal , sebab kalau tak ada basikal sah sah laa kita tak dapat join . thanks jugak dekat acap sebab datang , dan jadi photographer , haish best laa ada kawan macam nie . hehe , next time kita nak pergi mana pulak ye ? haha pening laa korang layan aku .




beratur untuk daftar


muka aku semangat , cuba tengok muka encik eym ? haha

mula mula aku naik basikal kecik tu , lepas tu tukar dengan encik eym :)

breakfast roti dulu , lapar gila weyh .

yeay , kita berjaya jugak akhirnya :D


yeah itu dia . *pucatnya muka aku .


kalau nervous mesti keluar jari dua ekor tu , haha .


p/s : ramai yang tanya aku pasal nie kan ? tu laa lain kali dengar laa hot fm , lebih hangat daripada biasa .

No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)