Thursday, February 23, 2012

exam kitchen dah habis wey



assalamualaikum


exam kitchen tadi pukol 4.30 sampai 7.30 .
dan itu adalah last exam kitchen .
masa mula mula nak exam , ya allah takut sangat .
yelah , masa exam mid sem hari tu tak payah masak .
then kali nie kena masak , memang gelabah giler laa kan .
risau sangat sangat , takut tak sempat .
sebab dia bagi masa 2 jam je untuk hasilkan dua produk .


masa first day exam kitchen tu , chef semua garang garang ohh .
serius takut nak mati tahu ?
isi form pon tangan gigil gigil .
sampai jadi buruk tulisan aku .
tapi ada jugak laa chef yang tak garang , ada tolong sikit .
nasib baik laa , first time kan kan .
so tak ada pengalaman .


tapi  alhamdulillah , dapat siapkan jugak .
ngam ngam masa yang dia bagi .
walaupun time tu memang dah comot .
sebab kelam kabut , nervous bila chef tengok kita tengah masak .
korang tau ke kita masak apa ?
kita masak chicken chop dengan scramble egg .


tadi pulak , exam garde manger .
lepas tu kena buat terrine dengan salad .
haa , kalau tak tau pi google search sekarang .
bila masuk kitchen dah takut , nervous segala .
lepas tu chef tu bole cakap pulak ' hey ,nie semua muka muka semalam .
bertambah cuak laa kan .


tapi exam tadi punya macam best sikit je .
sebab chef dia baik baik je .
mula mula tengok macam garang .
tapi lama lama baru nampak yang diorang nie baik .
siap tolong lagi , ada yang bagi nasihat laa .
baik kan ?
dan akhirnya aku berjaya jugak buat exam tu .
tapi kita ada buat salah laa .
tapi tak nak laa bagitau kat sini .
nanti rasa down je .


then lepas habis kemas kitchen tu , chef tu siap suruh berkumpul lagi .
lepas tu dia bagi komen dan nasihat pasal masakan dan macam macam laa .
haa , mana nak dapat ?
sebelum nie tak pernah pulak aku tengok chef yang macam nie .
best sangat ohh .
tapi yang tak bestnya , aku selalu lupa nak snap picture produk aku bila dah siap .
selalu bila dah habis kemas baru ingat .
so tak dapat laa nak tunjuk kat korang produk yang aku buat tu .


rasa lega sangat exam kitchen dah habis .
tapi lepas nie ada exam teori pulak .
nak dapat pointer tinggi kena study betul betul nie .
doakan saya ye awak awak sekalian . 
semoga kita tak malas , rajin je belajar .
hormat lecturer dan sebagainya laa .
sesungguhnya kata semangat dari korang adalah kejayaan untuk saya , ecehh :P
insyallah .



macam nie laa perasaan aku sebelum exam *camera phone adik ntah berapa mp .


tapi lepas exam macam nie pulak :)


makan malam hari ini , bihun goreng cap kieka dan amira :)



p/s : perasan tak apa yang lain dalam entri kali nie ? cepat fikir , dah dapat jawapan bagitau .

No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)