Saturday, December 31, 2011

al kisah balik kampung



assalamualaikum




hari tu balik kampung sebab ada kenduri . tapi balik kejap je , pergi hari nie , esok dah balik . takpe laa  janji dapat jumpa atok , nenek dengan cousin . after balik kenduri tu pergi kampung lagi satu . jarang balik kampung nie . selalu balik time musim buah je . sebab atok nak kutip buah . masa balik hari tu pon banyak jugak buah . aku pon bantai durian banyak banyak . kalau kat shah alam nie tak dapat laa nak cari durian kampung . ada tu ada , tapi tak pernah beli pon . better makan hasil kita sendiri , i mean atok punya . baru puas . ada jugak buah lain macam pisang , cempedak , rambutan , manggis , nanas and apa lagi entah . tapi gua tak layan laa . durian je gua layan , haha .



then , after dah kenyang perut budak budak nie ajak mandi sungai . act bukan budak je laa . kakak , mama and makcik aku pon join sekali . aku just duduk tepi tengok dorang nie mandi je laa . bukan taknak mandi , tapi aku bawak baju cukup cukup je . mama tak bagi bawak banyak beg sebab nanti nak balik puchong confirm bonet kereta penuh dengan makanan . nenek aku nie bukan boleh , selagi ada makanan kat kampung tu , semua dia nak bagi suruh bawak balik . that's why laa kalau duduk kampung badan aku naik mendadak . asyik makan je kat sana . banyak sangat makanan sampai tak termakan kadang kadang tu .


 lepas kenduri atok belanja ais krim , hehe .

 air cetek je pon , riuh nye yang lebih .

 aksi perenang dari perak .

 tengok laa budak budak nie .























dengan baju kurung pon aku bantai pergi sungai .



otw balik puchong kereta dah berat . berat dengan buah yang banyak giler kat dalam bonet , ditambah lagi dengan berat badan masing masing yang dah melantak durian entah berapa biji . sampai bila naik bumper pon kereta tersagat *betul ke ayat nie ? nampak tak berat tu . bila balik shah alam , satu guni buah aku bawak balik . haa , amekaw !



p/s : next week exam weyh , nebes nebes .


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)