Friday, December 16, 2011

best giler bila dapat bercuti setahun sekali ( part 2 )



assalamualaikum




hye kawan kawan , hari nie kita nak buat apa ? oke , hari nie kan i nak sambung cerita part 2 punya . nebes tak nebes tak ? urmm , nak start dari mana ye . oke , nak cerita pasal makan . sepanjang kat sana , aku rasa kiteorang banyak makan makanan fast food je kot . mula mula makan nasi laa , then makan pizza hut , lepas tu mac donald dan seterusnya semua fast food . so sepanjang kat sana aku rasa macam tak sihat betul lah . perut pun makin maju tapi oke laa dari tak makan kan . 



macam apa yang korang semua tengok aku pakai boots kan pergi genting tu . yeah , saja nak pakai boots tu sebab dah lama tak pakai . pernah pakai sekali je time beli dulu . lepas tu tak pakai dah . lagi satu sebab aku tau kat sana nanti mesti banyak berjalan , so takkan aku nak pakai heels pulak . memang terkehel laa kaki aku kan . and dengan adanya boots aku nie , aku bebas giler laa berjalan . tak sakit kaki pon . sebab kasut nie memang selesa . sepanjang dua hari kiteorang berjalan tu , aku tak rasa penat pun . *time tu kiteorang overnight sebab hotel semua dah penuh . padahal orang lain semua dah pancit kot . asyik ajak duduk je . see , tak sia sia aku beli kau wahai boots , dah laa comel , hehe 




masa first day tu kiteorang tak main semua game pon . sebab tak sempat kot . so ingat tag tu bole pakai sampai esoknya . tengok tengok kena beli tiket baru untuk hari lain , so agak frustated laa sebab baru main sikit je , tak sempat nak main game superman , taktau laa nama apa . tapi kiteorang panggil game superman sebab dye kena terbaring macam superman tu . tapi dye tak laa suruh pakai spender kat luar macam superman tu . tapi yang tu aku rasa macam adventure giler kot . aku memang suka benda benda yang mencabar fizikal dan mental aku nie . walaupun aku tau aku tak berani tapi aku still nak main . that time baru laa kita bole rasa macam mana perasaan orang yang main tu kan .



haa , benda nie laa . kan macam superman tu .



then malamnya bermula sesi pengembaraan bersama dora the explorer , hekhek . kiteorang merayau sini sana tak tentu hala . tapi best jugak sebab time tu tak ramai sangat orang , lepas tu jalan pagi pagi tu rasa macam fresh je walaupun pada hakikatnya mata masing masing dah kuyu habis . duduk mana mana je boleh lelap . ada laa jugak kiteorang terlelap kat mac donald , haha . tapi kejap kejap laa . lepas tu sambung jalan lagi , habis semua kiteorang pusing , dengan sejuk yang tak ingat tu plus hujan renyai renyai . siryes sejuk bebenor . sampai merah merah hidong aku . bila cakap je , keluar asap dari mulut . tu yang rasa macam kat london .




ehh , lupa pulak . yang tak bole bla nya kat sana , kiteorang sempat tengok wayang weyh . cerita petaling street worrior . budak budak nie laa yang ajak tengok . katanya best , lebih baik tengok wayang dari merayau tak tentu pasal . at least bole rehatkan kaki sikit kat situ . kiteorang ambik tiket pukul 1.15 pagi . woah , nie wayang yang paling lambat aku pernah tengok . before nie paling koman pun pukul 9 malam then habis pukul 11 . masa masuk tu , seperti biasa laa bila tengok cerita cina majoriti nya memang cina laa yang tengok . kiteorang je kot satu satu nya orang melayu yang layan citer nie . tapi best jugak laa , kelakar sebab ada pelakon india dan melayu kita yang berlakon . nama dye taktau , haha .




hari keduanya , kiteorang pergi jalan jalan jugak sambil cari ole-ole untuk family and kawan kawan . tapi yang tak bestnya tak dapat masuk kat outdoor tu laa . sebab kat situ lagi banyak ole-ole yang comel and banyak choice . nak buat macam mana kan , dah tak ada rezeki . kiteorang beli je laa apa yang dirasakan comel dan bole dibuat gifts . tu pun dah last minit pergi shopping , asyik jalan je sampai lupa nak beli benda tu semua . nasib baik laa sempat , tapi tak puas laa , ishh ! and sorry jugak pada kawan kawan aku yang tak dapat gift dari aku , may be tak sempat atau dah pokai , haha . dah malas nak cerita panjang panjang , korang usha je laa gambar gambar nie :)


 tengah tunggu turn nak naik solero



























hadoi muka aku , haha 


pukul 12.50 , nak tengok wayang *mata macam puntianak harum sundal malam 





m&m kegemaran encik eym 



























baju dorang sama weyh , jeles aku 























boikot , dah nak balik pon tak bukak tag tu lagi





dah nak balik pon 


byebye :)



p/s : thanks for reading , teruskan menyokong blog sikenitkieka.blogspot.com :)


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)