Wednesday, November 9, 2011

setiap yang berlaku ada hikmahnya .



assalamualaikum .




setiap yang berlaku ada hikmahnya bukan ? cuma kita je yang tak tau . kadang kadang kita dah plan itu ini , dah siap berlakon bagai kat rumah nak buat macam mana , lepas tu nak buat macam nie macam tu , nak bawak apa ? tapi last last semua tak jadi . pernah tak rasa macam tu? semestinya bila something yang kita dah plan lama tu tak jadi,  kita akan kecewa sangat sangat .lepas tu kita akan cakap ' kenapa laa jadi macam nie ' betol tak ? normal laa manusia macam tu kan . tapi sebenarnya tak baik kita salahkan takdir . semua tu sudah diatur oleh yang Maha Esa . Dia yang mengaturkan jalan hidup kita . dan kita sebagai umatnya kena laa redha dengan apa yang terjadi .



tapi , tu laa orang kata . jangan plan something tu beriya sangat . nanti apa pon tak jadi . kita pulak yang kecewa . then mula laa salahkan takdir kan ? sama laa macam kita nak pergi mana mana . contohnya nak pergi holiday laa katakan . kita dah happy gila kentang nie . dalam perjalanan kita dok sorak sini sana , gelak tak ingat . happy laa katakan . lepas tu balik bawak berita sedih . pernah dengar tak cerita macam nie ? by the way , aku selalu dengar benda macam nie jadi . mak aku pon selalu pesan kalau nak pergi mana mana tu jangan seronok sangat . takot benda yang kita tak nak tu laa yang jadi .



aku rasa kalau nak plan tu , kita plan biasa biasa je . tak payah melampau sangat . sebab akhirnya kita pulak yang kecewa . lepas tu mula laa moody je . asyik terfikir kenapa tak jadi . sebab aku pon pernah lalui benda nie . tapi sekarang dah kurang kot nak plan beriya sangat . takot tak jadi . selalu tak plan langsong pon nak pergi mana . bila terfikir terus jumpa and pergi macam tu . macam semalam , aku pergi jumpa encik eym , pergi makan . lepas tu tak semena mena dye suruh aku bawak motor dye . aku mana laa reti bawak motor . mesti korang cakap 'ek eley , motor pon tak reti bawak ' .  betol tak ? haa aku dengar korang cakap tu . nasib baik laa encik eym bawak skuter , bole laa jugak berjalan . tapi dye yang ajar aku . masuk jalan nie , jangan laa masuk laluan orang , haha . aku dah gelabah , tangan sampai sejuk , kau sedap je duduk belakang kan ? 



p/s : all the best encik eym for your test esok . 


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)