Wednesday, November 30, 2011

Puss in boots yang syok habis



assalamualaikum and hye readers :)




minggu lepas cousin aku datang rumah dengan datuk dan nenek aku . then nak tinggalkan cousin aku kat sini . menghabiskan cuti panjang dye kat rumah aku kot . dye baru habis UPSR , baru laa jugak kan . so congrats to him . nama budak nie afiq , and aku rasa dalam banyak banyak cousin dye paling rapat dengan aku kot . apa apa rahsia selalu dye cerita kat aku . aku pon banyak bercerita dengan dye jugak . yang bestnya budak nie , badan dye kecik macam lidi je , tapi otak dye brilliant oke . pandai budak nie , lagi satu kalau dye cakap tu , mak aii rasa macam cakap dengan orang dewasa laa bhai . fikiran dye matang walaupun umur dye baru dua belas tahun . and tak lupa jugak , kalau aku balik kampung dye selalu ajak aku pi makan KFC *aku sorang je tau , sneak out laa . and dye jugak yang selalu belanja aku , hahaha . nie aku aku suka . budak nie kaya woooo . sentiasa murah rezeki , ada je orang nak hulur duit kat dye .



hari tu aku ajak dye keluar , saja bawak jalan . mesti dye boring duduk rumah je . aku nie lesen P tak dapat lagi , kalau tak dah lama aku bawak dye jalan sini sana . tapi tak kot . well , you know me . aku mana ingat jalan jalan nie , apatah lagi nak ambik tau kan . memang tak laa derr . tapi aku ada impian jugak sebenarnya nak bawak family aku jalan jalan . time tu mak aku tak payah drive , duduk relax buat taik mata je . celik je dah sampai . tapi tu laa masalahnya . nak test JPJ pon aku tak ingat jalan . walaupun aku rasa aku dah lalu jalan tu dekat sepuluh kali kot . macam mana tu ? 



oke , back to the story . melalot dah nie . aku bawak dye jalan kat mall sambil cari birthday present untuk kakak aku hari tu . mula mula pi makan dulu . budak nie makan time breakfast je . padahal time kiteorang keluar tu dah pukul enam petang kot . tapi dye buat muka dono je . tak lapar ke kau ? dye nie memang susah sikit nak makan . sebab tu badan cekeding . dah abis makan dye ajak aku tengok wayang cerita puss in boot . mula mula aku dengar , aku tak tau pon cerita apa . sebab aku dah jarang tengok tb , paper lagi laa aku tak baca . beriya benor dye nak tengok . lepas tu dye cakap ' jom laa kak , afiq belanja ' . yess ! nampak tak keakraban kami *buat muka comel sambil jelir lidah . cerita nie 3D so agak mahal . aku tambah laa sikit duit .




masa kiteorang tengok pun memang full laa . ramai betul orang . kiteorang amik sit yang kat tepi je . sebab kat tengah full . tak kesah laa kan , janji dapat tengok jugak . nie first time aku tengok wayang 3D ohh , before nie ada laa cerita senario yang kat tb tu . ingat tak , yang zaman zaman tok kadok tu . time tu aku kecik lagi laa . nie tengok kat wayang rasa real giler laa . macam dye keluar dari screen tau . real laa kan . korang faham tak aku cerita nie ? cerita dye pasal diorang percaya dengan kacang ajaib . kacang yang bila kita tanam dye akan tumbuh sampai setinggi langit tu . macam cerita dongeng jack dan kacang ajaib kot , kalau tak silap . so dorang berebut rebut nak kan kacang tu sebab dekat atas langit tu akan ada telur emas . kalau dapat sebijik pun dah bole kaya raya . and lepas tu ada laa macam macam konflik , kawan makan kawan , kasih antara ibu dengan anak , cintan cintun and macam macam lagi . aku dengar cerita nie gabungan pengarah daripada cerita shrek dengan kung fu panda . apa apa pun , puas hati laa tengok cerita nie . best !





yeah , ini laa yang dimaksudkan .



amboi , muka kau . tak bole kerek lagi ke ?


kucing pon bercinta tau .


ngan dak afiq . time raya nie .


1 comment:

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)