Wednesday, November 23, 2011

rasa kecewa bila tidak dihargai



assalamualaikum



yeay ! semalam malaysia menang dalam sukan bola sepak menentang indonesia . aku tengok bola laa bhai . *sila percaya . act bukan aku tengok sorang . aku tengok dengan housemate aku yang begitu emotional . especially babe amira yang dok menjerit tak ingat dunia . sebok dok marah marah pengadil yang tidak terlihat keadilannya disitu . disamping kawan kawan yang lain sebok dok menghentam sorang housemate aku yang berketurunan indonesia nie . kesian pulak aku tengok . *tapi aku ada bahan sikit kot :P



setelah sekian lama menanti malaysia menjaringkan kan gol yang seterusnya , akhirnya gol jugak . walaupun penalti kan , bole laa tuh . kiteorang jerit dah macam kena histeria . riuh rendah laa apartment aku nie . tak cukup meriah lagi tu . kami menambah lagi kemeriahan dengan bergendang menggunakan baldi . * bergendang seperti tarian bangra sedang berlangsung didepan mata . nampak tak meriahnya disitu .



oke , aku dah terpesong jauh nampaknya . bukan nak cerita pasal bola . sebenarnya aku terkilan plus kecewa dengan kawan aku yang berat mulut nak ucapkan terima kasih . padahal aku dah tolong dye kot . bukan aku mintak kau duit RM juta juta pon . at least ucap laa terima kasih bila orang dah tolong . bukan susah sangat pon kan . cuma dua patah perkataan sahaja . T-E-R-I-M-A    K-A-S-I-H . senang je kan ? nie aku rasa macam buang masa pulak bersusah payah nak tolong kau . rasa macam pertolongan aku tu tak dihargai sama sekali tahu .



bila kau rasa nak mintak tolong baru cari aku . kalau tak , tak ada laa kau nak cari aku kan . nak tegur pon susah biasanya . sebab aku fikir kau nie kawan aku je aku tolong , kalau orang lain dah lama aku biarkan aje . apa kau rasa kalau orang buat kat kau macam tu ? mesti sakit hati kan . belajar laa appreciate orang sikit . baru laa kita akan dihargai di kemudian hari . aku tak marah , cuma terkilan je . sorry laa kalau ada yang terasa .


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)