Saturday, April 28, 2012

poco poco ika street dance ?


assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatu .

hai kawan kawan ! *tangan kat ketiak .
penat sangat malam tadi , 
nak bluetooth video dekat lappy , mak ai lama giler ,
ada laa dekat empat puloh lima minit tunggu ,
tu pon baru separuh , tup tup fon tak ada bateri ,
so secara automatiknya apa yang di bluetooth itu tercancel ,
ulang sekali lagi , TER cancel ye kawan kawan ,
terpaksa laa bluetooth lagi sekali .


lama kot nak tunggu habis , dalam sejam jugak kot ,
dah bluetooth kat lappy , nak upload kat facebook pulok ,
nie lagi menyirap , kena tunggu lama lagi ,
dah laa time tu mata dah tak boleh bukak dah tunggu ,
last last aku tidur je sambil tunggu habis upload ,
senang kerja kan .


okay , mesti ada yang tengah pening juling juling mata ,
video apa laa yang aku upload sampai lama bebenor tu ,
act , aku upload video poco poco group aku semalam ,
hewhewhew * gelak mintak kaki .
macam nie , semalam ada pertandingan poco poco ,
dan group aku join sekali , sebab minat benda benda macam nie ,
kalau asyik belajar je pon tak boleh jugak -.-'
so benda nie macam , release tension jugak laa ,
boleh happy happy *happy ke ?


kitaorang buat latihan selama tiga minggu tau ,
sebenarnya dua minggu je , tapi tarikh tunda ,
jadi ada masa lagi seminggu , boleh laa practice lama sikit ,
macam macam hal jadi masa tu , mula mula ramai yang masuk ,
tapi lama lama makin sikit , sebab masing masing ada hal ,
tapi tak apa , kitaorang tak marah pon ,
chill laa kan , tak perlu marah marah hee .


sampai laa hari semalam , hari yang ditunggu tunggu ,
aku rasa semua tak lena tidur malam kot ,
asyik fikir pasal pertandingan , aku pon sama ,
sebelum tidur fikir , nak tidur fikir , bangon tidur pon fikir lagi ,
serius risau giler , yang budak sorang tu lagi laa semangat bangon awal , 
time class taknak pulak kau bangon awal macam tu ,
hahaha , laka laka laa awak nie .


lepas tu kitaorang berkumpul kat teater hall ,
risau punya pasal , kitaorang keluar balik ,
nak practice untuk terakhir kalinya ,
rasa dah okay tu kitaorang masuk balik ,
lepas tu selamba badak belakang umah nenek aku je orang tu cakap macam nie ,
' patut laa malaysia selalu kalah sebab datang lambat '
team kitaorang pakai baju malaysia masa tu ,
ehh sakit pulak hati kita nie , terus dalam hati cakap ,
 ' kau tengok laa lepas nie kitaorang menang ke kalah ' ,
haa , jangan main main , geram taw .


pertandingan pon start , dalam hati dah risau sangat ,
banyak kumpulan yang best best ,
sampai laa giliran kitaorang naik stage ,
mula mula rasa biasa je , tengah dok poco poco tu ,
menggeletar lutut pulak , tapi buat macam biasa je ,
turun je stage , amik kau tangan menggeletar habis ,
pegang fon pon dah tak betol ,
tapi rasa lega sikit laa sebab dah lepas .


sampai laa masa mengumumkan pemenang ,
dup dap dup dap time nie ,
tak fikir nak menang pon masa tu ,
janji dah buat sebaik mungkin , semua bergantung pada rezeki masing masing ,
satu per satu kumpulan dah disebut , sampai laa ketiga terakhir ,
masa nie dah rasa redha je laa ,
lepas tu dia umumkan kumpulan dari mentee chef yus dapat tempat pertama  ,
woah , team aku bukan main suka lagi ye :)


tapi kali nie aku punya seronok tu tak berapa menyerlah pulak ,
kalau dulu rumah sukan aku menang pon aku dah lompat lompat ,
padahal bukan aku yang masuk bertanding ,
nie yang aku bertanding tak rasa macam tu pon ,
mungkin sebab aku tak meletakkan harapan nak menang kot ,
apa apa pon alhamdulillah , atas kerja keras semua ,
kitaorang berjaya jugak , thanks jugak kepada yang datang sokong ,
yang terlibat sacara langsung atau tak langsung ,
terima kasih ye semua *ayat macam menang ABPBH je .


bangon je pagi tadi , terus dapat mesej dari kawan sorang nie ,
dia kata ' kieka , mengapa video kita berada di youtube ? '
aku dah gelabah , bila pulak aku upload kat youtube ,
rasanya kat fb je , takkan laa aku mamai kot malam tadi ,
lepas mandi terus online nak tengok youtube ,
lepas tu kawan aku lagi sorang bagitau , dia yang masukkan kat youtube ,
haish , kau nie buat suspen aku je laa .
yang tak boleh bla nya nama video tu laa ,
' poco poco ika street dance '
kenapa nama saya disitu ?
kenapa tak letak nama 'poco poco ika syazmeer shu ejat hadi hajar nas streer dance ?
kreatif tak ? biar bersimpul lidah orang nak sebut , hahaha .






p/s : sorry semua kalau ada kata kata atau perbuatan yang buat korang terasa atau sakit hati masa latihan , aku just nak yang terbaik untuk kita semua , peace :)

No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)