Monday, April 16, 2012

aku selesa , dia ?


assalamualaikum


minggu lepas tak dapat balik rumah ,
sentap dengan mama tau ,
sampai hati takmau ambik kita bawak balik rumah ,
orang lain semua balik rumah tau ,
tinggal laa daku merempat kat rumah orang , sobsob .


hari jumaat dah text mama cakap suruh ambik ,
lepas tu mama cakap tak payah balik laa ,
balik dua minggu sekali je ,
belajar laa duduk rumah sewa tu ,
then , dengan rasa kecewa kita pon reply ' yelah ' ,
lepas tu mama terus call ,
haa , tak sampai hati laa tuh tengok kita sentap haha .


dah panic sebab semua housemate balik rumah masing masing ,
nak duduk sorang macam tak berani sebab lately nie macam macam jadi ,
lepas tu ajak kawan tidur kat rumah ,
tunggu punya tunggu sekali tak datang ,
dia kena balik pulak , nia yang nak sentap lagi -..-'
nasib baik dayah datang lepak kat rumah nie ,
terus kemas barang , bawak towel , baju , berus gigi dan encik domo sekali ,
terus ikut dia balik hostel , then tidur kat sana .


nasib menyebelahi sebab budak hostel dia ramai yang balik ,
so tak ada laa segan sangat nak menumpang ,
malam tu pergi dinner dekat nasi lemak i love you *nasi lemak cinta sayang act ,
best , sebab kita baru dapat makan kat situ ,
sebelum nie nak makan , tapi ramai je orang , tak sampai hati nak masuk hehe .
jadi malam tu makan dengan penuh ghairahnya *kelasss ayat kau kan ?


malam tu kiteorang tidur kat ruang tamu ,
so angkut laa segala tilam dan bantal bantal ,
encik domo pon ada tau *bisik
kita dengan finaz tidur atas tilam ,
si dayah tidur atas sofa je ,
habis semua harta karun dia kita conquer ,
dengan bantal busuk dia sekali kita kebas , haha .


si dayah kata tak apa , kejap lagi aku tidur laa atas tilam ,
so kita pon terus tidur sebab mengantuk gila barbie malam tu ,
tengah lena tidur tu , tiba tiba tersedar ,
then tengok dayah still tidur atas sofa sambil peluk tubuh ,
sejuk kot sebab aku pon dari mula tidur sampai laa bangon
tidur aku berselubung dengan selimut dia ,
tapi dia tahan sejuk sebab tak ada selimut kot *rasa kejam pulak
sebab aku dah pakai semua harta karun dia ,
baik kan kawan aku yang sorang nie *syamil tolong laa baca nie


bangon pagi tu terus online ok ,
macam julung julung kalinya laa aku bangon tidur tak mandi dulu ,
selalunya , celik je mata terus capai tuala lantas mandi ,
tapi kali nie , berbeza betul bila bangon terus melakukan aktiviti kurang sihat
iaitu peram ketiak selama berjam jam then baru pergi mandi ,
pergi mandi pulak , semua benda nak pakai dayah punya barang ,
sabun , pencuci muka , ubat gigi segala galanya laa ,
berus gigi je sendirian berhad .


petang tu budak hostel dia ada yang dah balik ,
segan mak nok , main tumpang tumpang nie ,
terus duduk sopan gitu ,
kalau tak selamba radak je aku duduk lunjur kaki atas sofa ,
bajet macam rumah nenek aku kat kampung je ,
tapi serius gua cakap budak budak hostel dia baik baik kot *dayah , soh housemate kau baca
layan aku baik je , even aku orang luar kan .
toceyh toceyh *kesat air mata .


balik tu pulak , dayah , finaz dengan housemate dia teman aku balik lagi tau ,
sebab dorang pon nak keluar sama , baik kan ?
cuma nak berterima kasih kat mereka nie je ,
sebab bagi kita menumpang kat hostel diorang ,
lepas tu layan kita dengan baik ,
terima kasih jugak kat qayyum sebab hantar kiteorang
pergi nasi lemak i love you masa kiteorang tengah lapar
tahap cacing kerawit dalam perut nie mengalami anorexia .




selimut dia laa yang kita ambik tu , hee :P


p/s : finaz , sorry laa gambar kau tak ada , hari tu aku ajak snap pic kau jual mahal sape suruh ? haha


2 comments:

  1. thanks kieka , seronokkan dapat mkn kt nasi lemak L LOVE YOU sama2 , nanti kita pegi lg yeee ;)

    aku xtahan sejukk , xpelah kau guna jelah selimut aku tuh , hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome dayah , awak nie seriously baik taw . pasal selimut tu kita terharu kot , haha . oke , nanti nak pi nasi lemak i love you ajak kita lagi ok :)

      Delete

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)