Wednesday, April 4, 2012

hanya beberapa saat bertukar ke merah jambu



assalamualaikum


okay , straight to the point je .
malas pulak nak berkias bagai .
bagi kaum wanita , pelembap bibir tu rasanya wajib ada sorang satu .
kadang kadang sampai dua , tiga pon ada kan ?
pelembap bibir tujuannya untuk melembapkan bibir .
dah nama pon pelembap kan *sudah terang lagi bersuluh -.-'


sebelum nie , aku dah pakai banyak jenis pelembap atau pon lipbalm .
tapi asyik tukar sebab suka sangat nak mencuba itu dan ini .
akhir sekali aku jatuh cinta dengan maybelline color bloom .
aku pilih warna pink blossom .
serius ohsem giler .
bila pakai tak lama lepas tu terus bertukar warna pink .
lepas makan pon warna pink tu still ada .
so tak payah dua tiga kali nak tenyeh .


tu pon setelah jeles lantas terpengaruh dengan babe amira .
sebab dia yang pakai dulu .
lepas tu aku asyik pinjam je .
asyik pinjam je pon tak best jugak .
tak lama kemudian , aku pulak beli .
harga dia RM14.90 kot , tak ingat laa .
sebab lepas beli terus koyak pembalut dia .
saya memang gelojoh sikit , haha .


apa yang buat aku bertukar terus kepada color bloom nie ,
sebab dulu aku pakai vaseline petroleum jelly .
lepas tu tenyeh lipstick merah sikit ,
bagus tu memang bagus vaseline nie .
lembap je bibir , lepas tu lembut .
hilang yang kering kering tu ,
tapi dia tak ada color , sebab tu kena main tenyeh tenyeh sikit .
bila lepas makan , kena tenyeh lagi .
so macam leceh kan .


kalau pakai color bloom tu best sikit sebab tak perlu nak pakai dua tiga kali .
sebab dia kekal lama .
selalunya aku pakai kat bibir bawah je ,
lepas tu lekapkan dua dua bibior *bak kata orang perak .
sebab kalau pakai kat bibir atas bawah ,
merah menyala pulak .
sebab makin banyak sapu makin terang warna nya .






























dulu pakai yang nie . dah pendek pon haa lipstick nya .


sekarang yang ini .






























here the result :)


p/s : tadi pergi kelas kena redah hujan , habis basah taw . dah laa i puasa .


5 comments:

  1. meh sini nk komen....hahahha....
    tudung ni time pkai pg klas td..hahaha..
    ni msti make up time nk pg kolej td kan..hahah

    ReplyDelete
  2. Hey vasaline bagus la!!!
    Sedar tak klu kita pakai banyak sangat produk, bibir kita jadi gelap...
    Just nak cakap produk vaseline bagus, hehe! :) Thanks for the info!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah , boleh dikatakan semua produk vaseline bagus kan .
      tapi kita lagi suka color bloom tu sebab ada color :)

      Delete
  3. HAHAH, comel lah awak. hehe

    ReplyDelete

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)