Thursday, August 4, 2011

happy birthday Kieka ( part 3 )

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua .

Today aku nak cerita pasal birthday lagi ! haha tak abis abis lagi kan . punya laa panjang episod kali nie .  dah masok part yang ketiga kau . haa , kalau dulu jarang update kan , sekali aku dah bukak cter , bukan maen panjang lebar la pulak  . takpe laa , at least blog aku nie takde laa sunyi tanpa berita , ade laa jugak ceritanya . hidup laa jugak tuan empunya harta nie . readers aku pon takde laa boring kan . ( ade ke readers blog aku nie ? -.-‘ )



Hari tu birthday aku kan ? nak dijadikan cerita hari tu pun aku ade latihan dikir barat jugak . and hari tu aku rasa macam takde mood je . macam bukan hari special buat aku . so aku pun pergi latihan dengan pakaian yang agak ke-sakai-an plus muka yang blur habis laa wa cakap lu . then , aku pun  start laa berdikir dengan penuh ke-blur-an nya .



Tapi that time aku terasa agak pelik sikit dengan mamat sorang nie . dye group dikir barat aku laa . hari tu aku rasa macam apasal laa budak nie suka sangat cari pasal dengan aku . oleh kerana kau nie agak brutal , so aku pun lawan laa balik kan . tapi time tu macam gurau gurau je laa . gaduh lepas tu oke balik . rupa rupanya ade agenda disebaliknya dye buat aku macam tu . team dikir barat aku nak buat surprise untuk aku . tapi sayang aku terlalu blur ketika itu sehingga tidak dapat menghidu kegiatan mereka nie .



Hari tu jugak kteorang memang dah plan nak berbuka kat luar same same sebab after berbuka kteorang ade latihan lagi .so macam malas laa kan nak ulang alik . dah laa aku menapak . macam laa dekat sangat kan . so aku pun setuju laa dengan cadangan dorang nie . dah pukul tujuh tu , kteorang bergerak laa pergi restoran dekat dekat situ then order laa makanan masing masing , kebetulan jugak si mamat nie ( hadi ) duduk depan aku and time tu pun dye nak cari pasal dengan aku .



Azan dah berbunyi and kteorang pun cepat cepat laa berbuka . bak kata kawan aku yang sorang nie , makan je tanpa ragu ragu haha , nampak sangat kelaparan dye tu . tengah sedap sedap makan tu si mamat nie kata nak pergi amik tanjak untuk pakaian kteorang time dikir barat nanti . and aku pun percaya bulat bulat , blur laa katakan . lama laa jugak dye pergi tu . sampai aku dah abis makan pun dye tak sampai sampai lagi .



Lepas tu , tiba tiba dye datang entah dari mana terus bercangkung kat sebelah aku . dengan slamber je dye tanya kat aku ‘ apa masalah kau ah ? dari tadi tak puas hati dengan aku ‘ .perghh , time tu pun aku dah panas , aku pun cakap laa ‘kau yang tak puas hati dengan aku ‘ then saja laa aku gurau cakap asal kau melutut kat aku nie , nak mintak maaf ke ? raya lambat lagi laa weyh . lepas tu dye bole mintak maaf betul2 pulak . dye cakap sory buat benda nie semua .



Aku punya laa blur habis sampai tak perasan yang kawan aku nie dah bawak kek kat belakang aku . then tiba tiba dye muncul and semua orang nyanyi lagu happy birthday kat aku . and time tu sumpah aku terkejut gler kau . sampai menangis aku dibuatnya . aku tak syak langsong yang dorang nak buat surprise tu . tu yang aku tiba tiba syahdu sampai menangis pulak tu . haha , segan gler kot dah laa time tu ada geng geng faci berbuka kat situ jugak . dorang pun nyanyi sama and wish kat aku . terharu gler kot .


Haa , nampak tak budak tu tengah cover nangis :P haha jenoh korang nak pujuk aku kan . saja nak buat aku nangis kan .



Yang tak bole bla nya , pekerja pekerja serta tuan punye nie sporting habis doe , siap bagi tepung untuk dajal aku . habis bersepah restoran tu kteorang kerjakan . berkejar kejaran dengan faci skali . haa , Nampak tak betapa huru hara nya time tu . nasib baik laa tak ramai yang berbuka dekat situ . ade dua kumpulan je . kalau tak bole lari semua customer . tak pasal pasal pulak kan .


Akibat blur yang terlampau gua potong kek dengan pisau yang terbalik , haha .


Lantas si mamat nie cuba memperbetulkan pisau yang terbalik tadi . and dye laa tok dalang yang bertanggungjawab ke atas surprise semua nie .


Yeah , akhirnya aku kena jugak baling tepung . seumur hidup aku tak penah kena macam nie bhai .


Kawan kawan setepung .


Antara orang yang paling teruk kena tepung . 


bersama team dikir barat


bersama pekerja dan tuan restoran yang sporting


happy tak aku ?


mempersembahkan team MERONG MAHAWANGSA !


yeay , aku dapat hadiah . thanx apek :)


thanx acap bagi beg nie :)



p/s : hope korang enjoy dengan entri entri dalam blog nie . teruskan menyokong kieka :)


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)