Thursday, August 16, 2012

birthday girl story ( part 3 )


assalamualaikum


hey , raya dah nak dekat laa ,
tinggal berapa hari je lagi nie ,
nampak tak excited aku count down raya ?
baju raya dah beli , ada dua helai ,
dua dua pun jubah , taktau nak pilih baju dah ,
penat keliling mall , try punya try mama kata cantik ,
so ambik je laa pilihan mama .


semalam pergi makan kat plaza masalam ,
sebelum berbuka window shopping dulu ,
then terjumpa baju kurung murah murah ,
rm50 sahaja taw , sebabkan memang dah bajet nak beli
baju kurung harga rm50 , so daku sambar juga ,
lantas ku namakan baju kurung cupcake sebab corak dia ceria sangat ,
siap ada jalur jalur plus dot dot , macam cupcake laa kan .


maafkan saya , nampaknya aku sudah tersasar jauh dari tajuk asal ,
act nak cerita sambungan part 2 ,
okay , macam biasa every week aku balik puchong ,
hari tu masa dalam kereta mama tanya ,
banyak dapat hadiah ?
aku cakap tak pon , tapi ada jugak yang celebrate ,
then mama cakap , mama pon tak sempat nak beli hadiah ,
mama busy kerja laa , masa tu dah kecewa habis ,
sampai hati mama main tak sempat tak sempat pulak ?
tapi tak ada laa tunjuk sangat kecewa tu ,
macam biasa buat muka cool macam tak apa apa berlaku ,
lepas tu jawab macam tak ada perasaan 'ohh ye ke ?'



sampai je rumah masuk bilik nak letak barang barang ,
tengok ada kotak besar , lepas tu tanya mama ,
' ma , nie apa ? tv sebijik ke ? ' mama gelak je ,
ngada tau mama kite nie , tadi dah laa buat orang kecewa ,
lepas tu nak main surprise pulak , terkezutt kite tau hihi .
dengan serta merta aku capai kotak tadi , lepas tu goncang goncang sikit ,
urm macam dah dapat agak je apa dalam kotak tu ,
sambil bukak kotak tu , dah rasa confident sangat dengan apa yang aku jangkakan tadi ,
tengok tengok betol pon , haa tau ke apa hadiah kite dapat ? *muka berlagak



aku dapat hadiah mixer , yeay !
baru aku ingat , before tu aku pernah cakap kat mama ,
penat laa ma buat kek guna manual nie ,
lenguh tangan pukul telur ,
tu yang mama dengan kakak bagi mixer tu kot ,
thank you sangat , suka hadiah kali nie , besau gitu
kakak siap buat pesanan penaja ,
dia suruh buat kek guna mixer tu untuk birthday dia ,
insyallah ye , btw aku dah dapat resepi pavlova ,
tapi yang sadisnya aku tak pernah pon makan spesis nie .





pembantu peribadi baru , hewhew .


hari tu ada event bukak puasa dengan kawan kawan ,
kiteorang makan ayam penyet kat seksyen 9 ,
okay laa makanan dia , 
lepas habis makan , kawan aku nie hilang entah kemana ,
bila dia datang balik , tengok dia bawak kek secret resepi ,
terus offer aku , cepat pilih hadiah kau ,
aku pilih kotak kedua , ada 3 kotak semuanya ,
bila bukak dapat laa kek seperti di atas ,
namanya tidak dapat dikenalpasti , tapi rasanya memang sodappp ,
terima kasih hadi :)






lepas makan ayam penyet , singgah mac donald ,
dapat pulak ais krim kat mac donald ,
tapi sebelum tu lagi aku dah bersungguh sungguh ajak
dorang makan ais krim , tapi semua tak nak layan ,
last last dapat kat macd , yang nie syazmeer pulok yang belanja ,
toceyh syazmeer , thanks ye korang sebab berjaya merosakkan diet aku hihi .




p/s : lagi berapa hari nak raya ye ?


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)