Saturday, July 30, 2011

Mr.Right

Hye dan assalamualaikum .


Hee , today  kieka nak bercerita pasal my mr.right iaitu ciri ciri lelaki yang saye idamkan . haha macam gedik je bunyi kan . biase laa , semua orang ade taste tersendiri right ? same laa macam saye J . btw , now aku kat puchong . that’s why laa bole update blog nie . walaupun assignment langsong tak sentoh lg haha . rajin tak aku ? haha oke , nie antara ciri ciri yang aku suke .


Beriman
First sekali , aku suke lelaki yang tak tinggal solat . mestilah , benda nie paling penting kot . baru laa rase si dia bole membimbing aku ke arah yang betul . sebab aku tau yang aku nie takde laa betul sangat . sebab tu aku perlukan someone yang boleh ajar apa yang aku tak tau . seperti  yang korang semua tau , aku baru je bertudung . act , takde laa baru sangat . Cuma dulu macam takde pendirian je . on off gitu . sekarang baru oke sikit kot . so , sebab tu la aku nak lelaki yang ada iman and pegangan agama supaya si dia boleh membetulkan aku .


Hormat orang
Aku percaya semua orang akan terpikat dengan sesiapa yang ada ciri ciri seperti ini . walaupun rupa kita tak seberapa tapi pandai hormat orang yang lebih tua dan orang di sekeliling mereka itu sudah cukup membanggakan . tak dinafikan zaman sekarang nie ramai yang lebih mementingkan paras rupa daripada sifat dalaman . tapi tak semua yang macam tu laa . cuba korang bayangkan , kalau muka cantik atau kacak tapi kurang ajar dengan orang tua . langsung takde adab . best ke dapat pasangan yang macam tu ? kata orang biar laa luaran tak cantik tapi dalaman cantik . tapi kalau luar dan dalam cantik itu satu bonus laa kan ;)


Penyabar
Yeah , yang ini penting jugak . sebab bukan semua orang boleh tahan dengan perangai aku . haha nak tau kenapa ? sebab aku nie keras kepala plus baran . yezz , itulah aku . aku pon tak tau kenapa aku macam tu . so , orang orang yang penyabar je yang boleh hidup dengan aku . yelah , kalau aku baran then dia pon baran macam mana kan ? memang sampai bila bila pon tak boleh setel problem . at least sorang kena laa mengalah baru laa hidup aman dan sentosa haha . tak gitu cik joyah ? aiyoo , dengan cik joyah sekali masuk dalam ini cerita :P


Bertanggungjawab
Yang nie penting bila aku nak kawin nanti . mesti laa nak yang bertanggungjawab . especially pada aku dan family aku . setiap benda yang kita buat kita mesti bertanggungjawab . sebab tu kena fikir dulu sebelum buat something . jangan pandai buat lepas tu nak lepas tangan je bro . renung renungkan dan selamat beramal . * maaf , ayat macam terbajet bagos pulak di situ . sesungguhnya tidak terniat langsung di hati ini untuk mengata atau menghina sesiapa . ewaah :P


Pandai jaga kebersihan
Haha , macam kelakar pulak bab ini . aku rase yang nie mesti ada dalam list korang tak kira laa lelaki ataupun perempuan . ada ke orang suka pasangan dia pengotor kan ? pandai jaga kebersihan  nie maksud aku kemas dan bersih laa . contohnya , kalau nak pergi dating tu mandi laa dulu , kasi wangi wangi sikit . pakai smart smart . selera laa pulak kau kan kalau dating busuk busuk . lepas tu pakai macam nak pergi pasar beli sayur . baik pi dating kat pasar malam je . at least biar laa kemas dan bersih . baru laa semakin hari semakin sayang J


Pandai main alat muzik
Haha , yang nie aku suke . aku suke orang yang pandai main alat muzik macam gitar dan piano . Nampak sweet giler je kan . lagi lagi kalau main lagu favourite aku . memang senyum sampai ke telinga laa weyh . act , aku pon minat nak belajar main gitar nie . aku penah laa try  dulu . kawan aku ajar , tp gler susah . sampai bengkok bengkok jari aku . rase nak hempok je gitar tu kat kepala dia haha . kalau pandai main piano pon best jugak . sebab bila dengar rasa tenang je . lepas tu rasa macam tiba tiba je suasana bertukar romantik kan . alololo , so sweet J di sebabkan aku tak pandai main alat muzik  , so aku teringin laa nak yang pandai mainkan untuk aku . gedik tak aku ? haha :P

sweetnye awak . saye jeles nie -.-'



p/s : bukan semua yang kita nak kita boleh dapat . nobody perfect kan . same laa macam sikenitkieka nie . semua nie hanya angan angan . maaf kalau ada yang tersinggung . dah nak puasa nie , maafkan laa aku hehe . act banyak lg nak tulis , tapi takot korang muntah plak bace blog aku :P



No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)