Thursday, June 7, 2012

apa kata hati ?


assalamualaikum

lepas mandi segar segar kepala otak nie ,
tiba tiba mama call ,
tanya soalan yang aku tak pernah terfikir ,
dengan usia aku yang baru nak masuk sembilan belas ,
baru nak masuk nie , so masih muda ,
setahun jagung lagi , nak berdikari pon tak reti ,
serius soalan yang buat aku terkedu ,
taktau nak jawab apa .


tapi bagi aku itu cara yang baik , yang digalakkan dalam islam ,
tapi aku belum bersedia nak bercerita tentang itu ,
mungkin jugak sebab aku ada kau ,
takkan senang senang aku aku nak berpaling ,
aku kenal dia , pernah bersua muka ,
pernah bercerita tentang dia ,
tapi belum terfikir sampai ke situ .


satu je aku mintak , tolong jangan sia siakan keputusan aku nie ,
sebab akumasih berfikir pasal benda nie ,
aku tak ingin ia berlaku secepat ini ,
walaupun ia adalah perkara yang indah ,
yang setiap orang nanti nantikan ,
tapi kalau dah takdir aku tak boleh buat apa ,
yang penting sekarang aku dah pilih kau ,
so pandai pandai laa kau fikir apa yang nak buat .


aku senang dengan jawapan dari soalan aku ,
senang dengan usaha kau ,
begitu jugak dengan didikan agama kau ,
harap harap ianya betul dan boleh jadi kenyataan ,
aku tak nak benda yang kita bina jadi sia sia ,
kita hanya merancang , tuhan yang menentukan ,
insyallah .




     



p/s : tiba tiba rasa diri ini matang seketika :)

No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)