Tuesday, March 20, 2012

tak pasal pasal aku kena gigit dengan kau .



assalamualaikum


hye uolls , lama tak jumpa kan ?
cuti sekolah baru baru nie buat apa je ?
mesti korang seronok keluar jalan jalan dengan buayapren , gelipren mahupun family .
aku ? duduk rumah je , memang seronok bercuti kat rumah -..-'
cuti seminggu , sehari je aku keluar berjalan .
nak buat macam mana , tak ada orang nak bawak kita jalan taw . *sedut hingus
nasib baik ada tok , tokwan dengan cousin datang rumah .
tak ada laa boring sangat .


hari hari duduk rumah tengok tibi cerita putri yang ditukar je tak boleh jugak .
lantas aku mengajak cousin aku yang paling rapat main kat taman .
sweet kan kita ? *bajet ada sifat menyukai kanak kanak yang mendalam .
padahal aku yang boring gila barbie , kesian jugak dekat budak tu terperap je .
lepas tu kitaorang pon siap siap .
tiba tiba tokwan cakap nak ikut jugak .
wee , yang nie baru sweet .


sebelum pergi tu dah siap bawak kamera nak main tangkap gambar .
lepas tu beli air sabun nak main belon .
dah lama tak main bendalah nie .
mahal jugak laa , tapi tak berbaloi sebab tak banyak buih .
air je yang lebih , sampai sekarang tak puas hati nie .
balik tu berkali kali try buat air sabun sendiri , tapi tak jadi jugak .
last last aku humban je kat sinki .


masa sampai kat taman tu hujan rintik rintik ,
so kitaorang duduk relax lagi ,
sambil makan pisang goreng yang tokwan belanja ,
agak agak dah reda sikit aku mulakan main jongkang jongkit .
tak berapa malu sebab taman tu tak ada orang pon .
cuma keliling je ada orang lalu lalang .
tengah syok menjongkang jongkitkan diri sambil tangkap gambar ,
tiba tiba aku merasakan sesuatu yang kurang enak kat peha aku .
aku ingat sakit sebab kena dekat besi jongkang jongkit tu ,
sekali pandang , ada semut besar gila dengan bontot tonggek sedang kusyuk gigit aku .
sungguh tiada nilai kesopanan disitu .
sakit gila wa cakap lu , memang power habis semut spesis nie .
padahal masa tu aku pakai seluar jeans kot , tapi still boleh tembus .
kagum sebentar walaupun sakit .


lepas tu pi main tiup buih sabun je .
walaupun buih yang keluar seperti hidup segan mati tak mahu ,
tapi still try tiup sampai banyak buih .
tapi petang tu dapat jugak laa hilangkan sikit boring .
daripada duduk rumah kena buli dengan cousin aku yang sorang tu .
kalau dia datang je confirm aku jadi aktif layan dia ,
sebab dia memang suka cari pasal kan kan .
so jom tengok gambar gambar yang kitaorang snap :)





tokwan jangan pi mana mana taw , kitaorang nak main taman kejap . hee


tiba tiba mak budak nie datang 








p/s : cuti dah habis tapi baru nak update kan . heee :D

No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)