Saturday, September 10, 2011

how to wear pashmina like me ?



assalamualaikum



hye you all . hari nie memang rasa malas gler nak update blog , tapi kena update jugak sebab nak buat bendealah  nie . oke , hari tu , ramai yang tanya aku , macam mana nak pakai pashmina macam aku . alaa , yang macam hana tajima tu . maklum laa , sekarang nie wabak hana tajima style nie dah semakin menular dikalangan remaja di Malaysia . pargi sini nampak hana tajima , pergi sana nampak hana tajima . semua nak dress up macam dye kan . aku pon apa kurangnya :P



aku pon nak tiru jugak , haha .



today aku nak share ngan korang macam mana nak pakai pashmina seperti gambar di atas . tapi dalam video nie aku ada ubah sikit-sikit sebab nak bagi kemas lagi . yang gambar nie aku pakai cincai je sebab tak sempat nak lilit . sebelum itu , sorry sesangat kat korang-korang sebab lambat buat video nie . walaupun korang dah tanya aku sejak azali kan , haha . act , aku nak buat before raya hari tu dengan harapan korang boleh laa melaram di pagi raya . tapi apa kan daya , aku pon busy . nak dekat raya baru aku shopping . tu yang tak sempat . sekarang rasa maca free sikit ditambah dengan sedikit kerajinan sebelum aku menempuh final exam nanti . so , wish me luck . mudah mudahan boleh mencecah empat rata ( 4 flat ) .







apa yang diperlukan : 
sehelai pashmina 
beberapa batang jarum
kerongsang



cara-caranya :
1 . bahagikan pashmina kepada dua , sebelah panjang dan sebelah pendek .
2 . pinkan jarum di sisi kepala .
3 . ambil bahagian yang pendek ( belakang ) dan pinkan di telinga . jangan buat subang pulak . i mean pin dekat anak tudung kat telinga tu . tujuannya untuk menutup leher .
4 . ambil bahagian sisi , pinkan ke belakang . longgarkan ye .
5 . kemudian , ambil bahagian yang panjang dan lilit kan .
6 . kemaskan .
7 . dah siap , peace sikit :D



p/s : sory muka lemau , baru balik class . video tak edit sebab malas . layan aje laa .



3 comments:

  1. hammmboiii~~~~ siap buat video gittuww.. hahah.. gempak =)

    ReplyDelete
  2. hehe , nak tunjuk depan2 tak bole . so buat video je lah . sape2 pon bole tengok kan :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)