Sunday, September 4, 2011

Berjalan-jalan

assalamualaikum



hari ini dah raya keenam . selamat hari raya semua ! amacam raya anda ? ada hangat ka takda hangat ? raya saya suam suam je . tahun nie kurang dapat duet raya . saya dah besar tau , dah lapan belas tahun . besar tak ? sejak balik puchong nie , berjalan je aku . tak dok diam kat rumah . mama pon pening . sat masok sat keluar . nak buat macam mana , kat hostel mana berjalan bhai . dok rumah je . kalau jalan pon , alah berapa kilometriko laa sangat . orang laen weekend je kuar pi sunway laa , mid laa , dating laa . tension jugak aku . haa , nie aku dah balik , hambik kau , berjalan sakan laa aku . maklum laa , encik driver ada ;)



ehh , aku bukan nak cter pasal nie sebenarnya . ada cter yang lagi best kak jah oiii !semalam punya semalam kan , aku pi jalan jalan dengan imran , fana and kak intan ohh . kiteorang pi i-city yang terletak di seksyen 7 shah alam . act , aku dah banyak kali pon pi i-city nie . boring je . yelah , datang tengok lampu pastu blah . ape kejadah nye semue nie ? tetapi kali ini , seronoknya bukan kepalang . kali nie tak tengok lampu lampu dah . kiteorang masuk snowalk . jeles tak ? ( macam batak je -..-' )




time kiteorang pergi tu , ramai giler laa manusia manusia . ada yang datang sampai tiga buah bas . rombongan cik kiah barangkali . selalu takde laa ramai macam tu . may be sebab cuti raya laa kan . aku pon agak rimas laa time tu . nak jalan pon sampai langgar langgar . selalu aku berjalan dengan bebasnya , sampai bole berkepak kepak . nie tak , nak jalan kena kempiskan perut . kang berlanggar tak muat pulak nak masuk .



nak masuk benda alah tu kan kena sewa jaket and boot and glove kan . tapi kiteorang sewa boot dengan jaket je . sebab tak mampu nak sewa glove . ehh , tak laa . bukan tak mampu . tapi rasa benda tu tak berapa penting pon , so tak payah laa . masok tangan dalam poket sudah . * pastikan tangan anda didalam poket sendiri ye . bukan didalam poket orang lain . kalau dalam poket orang lain , maknanya anda adalah seorang penyeluk saku atau pick pocket . pesanan dari pakcik bas metro :P



hee , lagi satu kan . time kat dalam snowalk tu kan . ada orang buat surprise kat i , you . terkejot mak . tapi aku rasa itu adalah benda paling sweet lah . sumpah gua takkan lupa lah bro ! dengan muka lu yang macam tu , haha . lepas tu , time tu jugak laa , abang photographer tu nak snap picture kita kan . lu pon terpaksa berehat seketika bersama kit kat . then sambung balik majlis perasmian kan ? gua rasa dah macam kat london tuh . cuma salji je tak turun turun . apa apa pon , thank you so much yea di atas segala pelaburan yang lu dah buat :)



haa , lupa pulak . time nak masok tu aku tengok dye tak bagi bawak kamera . agak frust laa time tu sebab kiteorang dah bawak dslr dah nak snap picture . lepas tu dye tak bagi pulak . so , kiteorang pon masok sehelai sepinggang je lah . yang sorang tu je bawak phone . snap picture pon pakai phone je . dah jalan punya jalan , kiteorang nampak ada orang bawak dslr sebesar besar alam tu . woohh , meyirap je aku , kata tak bole bawak kamera . kiteorang pon apa lagi , keluar balik lepas tu pi amik dslr then seludup dalam tu . dan ini lah antara gambar gambar yang sempat diambil .


ini saya , cik kieka :)


ini imran :)


ini kak intan :)


ini fana :)


ini kami semua :)


saya lah penyelamat anda , hohoho .


terbelit belit tangan aku nak buat benda nie .


( perhatikan yang jaket merah tu )cubaan meniru gaya alien :P


haa , jadi pon . sama tak ?


tengok , betapa fanatiknya aku terhadap colour purple . aku suruh imran rebut jeket purple untuk aku tau :)





p/s : seronok keluar dengan anda semua . bila nak keluar lagi ?


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)