Saturday, July 7, 2012

surprise birthday party !


assalamualaikum


hari tu dah buat entri pasal birthday encik eym kan , now nak buat entri pasal celebration pulak . aku buat persiapan sebulan sebelum birthday dia kot , fikir hadiah , kek , nak celebrate dekat mana , kawan berkomplot dan macam macam lagi laa . okay , mula mula fikir nak bagi hadiah apa dulu , idea nak bagi hadiah nie bertukar tukar sebab tak sure nak bagi hadiah yang sesuai . banyak jugak laa survey tempat nak beli hadiah , siap mintak pendapat kawan , cousin , dan family lagi nak beli hadiah apa . lepas fikir punya fikir , sampai bawak tidur nie fikir . akhirnya dah tau nak beli apa , terus beli , bungkus hensem hensem then setel .


kemudian pasal kek dengan makanan masa nak celebrate pulak . mula mula fikir nak buat kelainan sikit , so google search laa , youtube laa , blog laa . habis semua tempat diterokai dengan semangat sampai kembang kempis hidung . lepas tu terjumpa laa rainbow cake . tapi sadisnya kek nie tak famous kat malaysia lagi , yang aku tengok tu pon dekat negara mat salleh tu . bila search orang yang jual kek semua tak ada yang buat lagi . tanpa menghiraukan masyarakat sekeliling yang mengambil jalan pintas melangkahkan  kaki ke secret recipe lalu menempah sekilo indulgent cake untuk diberi kepada suspek , aku dengan beraninya mengambil risiko untuk membuat rainbow cake sendiri . power kan ? haha . tapi guna bahan yang dah ada je , so ada kekurangan sikit laa . bila aku dah buat baru kek nie dia promo dekat nona kalau tak silap . dan rainbow cake nie dah meletop sekarang . kalau laa cepat sikit aku dah boleh oder je .


sebenarnya aku patut mengucap segerombolan terima kasih dekat kawan kawan aku yang banyak tolong bila aku dengan muka innocent nya mengajukan berdas das soalan masa nak beli barang , nak pakai yang mana , itu ini boleh tak , nak yang kecik ke besar dan sewaktu dengannya pada shuhada atau nama manja dia stich , haha comel je kan . thanks sangat tolong aku , aku tau aku banyak tanya sebab aku tak pernah belajar buat kek macam kau , selalu belajar sendiri je . kalau menjadi canang cerita satu kampung laa , kalau tak jadi diam diam sambil senyum kambing je . tapi tapi kali nie punya jadi taw , tapi comot sikit . sebab masa first trial tu buat dengan penuh kasih sayang , kali kedua yang betul betul punya tu kelam kabut sikit sebab nak cepat , tu yang comot sikit kot . tapi takpe laa , yang penting i ikhlas tau you .


hadiah dah setel , kek dah setel , akhir sekali kena fikir tempat nak celebrate . puas jugak laa fikir sampai naik juling dibuatnya . plan aku nak celebrate dekat taman je , tapi taktau taman dekat mana . mula mula plan dekat putrajaya , lepas tu cyberjaya , last sekali taman dekat rumah je . nie semua salah encik eym , buat perangai pulak kau ye . okay cerita dia macam nie . aku dengan encik eym nak pergi dinner malam tu , so nak gerak pukul 8 , tapi aku suruh datang lambat sikit sebab aku dah berkomplot dengan kawan kiteorang nak pergi taman dulu , so nanti suruh dia datang kat taman sorang sorang laa . tapi dia nie degil , aku suruh gerak lambat sikit tapi dia gerak awal pulak , dah laa tak bagitau dah on the way .



nasib baik kiteorang cepat , lepas beli barang barang ,  elok je aku bla dari rumah . dia call cakap dah sampai depan rumah , sumpah time tu kelam kabut , tak tau nak pergi mana . aku suruh dia datang taman , dia taktau laa pulak , dengan nada marah nya , aku mati akal nak buat apa . hancur semua plan . last last dia tunggu dekat depan kedai , then aku dengan kawan kiteorang nie turun terus serang dia . dia tengah marah masa tu , tapi lepas tu senyum je sebab nampak kek kan . tempat sangat laa tak strategik ye , agak keseganan bila bro india tu pandang pelik je . yelah kiteorang celebrate tepi jalan , dalam kereta . haa syahdu kan bunyi dia .


kek tak sempat potong , tak sempat makan ,  air pon tak sempat minum sebab nak cepat . takot kedai tutup , cepat cepat bungkus semua barang tu simpan dalam kereta lantas bergegas ke sunway piramid . kiteorang dinner dekat Garden . comel sangat tempat tu , ada pokok pokok hijau , ada buai . memang comel laa . aku order vanilla shake dan beef bolognese , encik eym hot chocolate dan kuew tiaw goreng mamak *baik makan kat mamak je bro . acap order hot chocolate je . dan semuanya berharga rm69.90 . beef bolognese dia sama macam masak sendiri kat rumah je , tapi yang nie portion macam untuk dua orang makan . vanilla shake dia sedap , macam rasa ais krim , kuew tiaw mamak dia biasa je , hot chocolate pon biasa . agak agak mahal ke tak ? ke berbaloi baloi macam kamdar ?


 tengah cover line sampai mencangkuk , apa kejadahnya ?





birthday present :)


sesi memilih menu .

beef bolognese 





kek comot sikit , sebab tu gambar kecik . *baru perasan huruf Y takde , kurang asam jawa punya kedai . jual huruf tak cukup .



p/s : kalau ada yang kurang harap dimaafkan , alang alang dah nak puasa nie baik mintak maaf awal awal .

No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)