Saturday, July 21, 2012

siapa nak kurus dan sihat ? meh sini .



assalamualaikum


pernah dengar tak pati delima gulsan ? kalau tak pernah tak apa sebab aku pon baru je tau pasal produk nie . mula mula mak su aku yang guna dulu dan dia cerita serba sedikit perubahan yang dia alami . dia minum pati delima nie dan dalam masa sebulan yang pertama dia dah turun 2kg . selain tu dia rasa kulit jadi licin je dan dia masih amalkan sampai sekarang .


siapa tak nak cantik / hensem bergaya kan ? lepas mak su cerita perubahan dia tu , mama aku pulak beli dan cuba . tapi dia baru minum sikit aku dah rembat , hihi . aku dah cuba pati delima nie lebih kurang 2 bulan , aku ambil sekali je sehari dan  cuba teka apa hasilnya ? jeng jeng jeng . berat aku turun 2kg okay dan aku rasa cergas je badan . then kerap buang air kecil disusuli dengan besar haha . dan aku perasan jugak yang penyakit pelupa aku macam dah kurang sikit . ingatan makin kuat . lepas dah rasa semua nie , aku nak syorkan dekat korang supaya ambil produk nie dan rasa sendiri perubahan dia .


lagi lagi nak puasa nie , aku pasti ramai yang berbuka dengan macam2 jenis makanan dan melantak sampai tak ingat dunia . *aku salu buat dulu . jadi siapa yang nak rasa kurus murus di pagi raya nanti cubalah sebab memang banyak khasiat peti delima nie selain boleh membuang lemak berlebihan . insyallah . boleh beli melalui facebook kieka nawi . yang ada nombor aku boleh la rojer2 ye .





khasiat pati delima gulsan
  1. Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
  2. Melawan penyakit gout
  3. Mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
  4. Merawat ‘sinus’
  5. Meningkatkan tenaga dan memulihkan keletihan
  6. Mencuci darah kotor
  7. Mencantikkan kulit muka dari dalam
  8. Memutihkan kulit
  9. Mencegah penyakit gastrik dan kanser usus
  10. Menyingkirkan lemak berlebihan & melangsingkan badan
  11. Membakar kalori dengan cepat 
  12. Mengeluarkan angin dan asid dalam badan
  13. Memelihara kadar keseimbangan hormon semasa haid ( mengelakkan sakit senggugut )
  14. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar 
  15. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
  16. Menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan keracunan badan
  17. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
  18. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
  19. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua
  20. Mengatasi penyakit anemia dengan membekalkan zat besi yang secukupnya
  21. Menormalkan fungsi hati
  22. Menstabilkan peredaran darah
  23. Merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
  24. Membunuh cacing dalam usus
  25. Awet muda
  26. Antioksida yang tinggi 
  27. Menstabilkan paras kolesterol
  28. Mencegah penyakit jantung
  29. Mencegah penyakit barah
  30. Merangsang tenaga batin
  31. Menegangkan payudara , membentuk perut dan punggung yang lebih kemas
  32. Anda hamil ?? pengambilan pati delima ini dapat menambahkan kegebuan kulit bayi dan membantu tumbesaran janin
  33. Mencegah 'morning sickness'
  34. Mencegah Alzheimer dan nyanyuk dikalangan orang tua

cara minum :
1 sudu kecil pati delima diminum begitu sahaja , diikuti dengan air suam .
1 sudu kecil pati delima + segelas air suam
1 sudu kecil pati delima + 1 sudu kecil madu lebah + air (cara saya)
boleh tambah ais kalau nak sedap
boleh diambil 1-5 kali sehari ( jangan lebih takut sembelit )


harga sebotol (250ml)
RM20 , harga biasa RM30-35 sebotol .


postage :
SM : RM10
kalau dekat2 tu boleh bagi by hand je .


p/s : psstt , belum cuba belum tau .


No comments:

Post a Comment

Awak Awak ,
dah baca tu apa kata comment sikit ,
sikit je :)